متن قرارداد حرفهای چگونه نوشته میشود؟قسمت سوم
انواع قرارداد
تنظیم قرارداد صادرات و کاربرد آن
صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا خدمات از یک کشور به کشور دیگر است، به گونهای که این انتقال از مسیر رسمی و گمرکی بین کشورها صورت گرفته باشد. در این حالت فروشنده کالا یا خدمات به عنوان (صادرکننده) و خریدار کالا یا خدمات نیز با عنوان (واردکننده) شناخته میشوند.
به عبارت کلی در تجارت بین المللی، (صادرات) اشاره به فروش کالا و خدمات به بازارهای خارج از قلمرو گمرکی کشور تولید کننده، اطلاق میشود.
تنظیم قرارداد صادرات و فروش کالا در بازارهای داخلی و خارجی از حساسیتهای خاصی برخوردار است و توجه نکردن به آنها ممکن است که سرمایه گذاریهایی اعم از انسانی و مالی را به هدر دهد.
قرارداد صادرات برای افرادی که به تجارت مشغولند یا تمایل به شروع تجارت دارند، حیاتی تلقی میشود و از این رو قرارداد صادرات یکی از مهمترین و پرکاربردترین قراردادها در تجارت محسوب میشود.
تنظیم قرارداد فاینانس چیست؟
امروزه در بسیاری از پروژههای سرمایه گذاری و فعالیتهای تجاری و اقتصادی استفاده از واژه و تاسیسی نوین به نام فاینانس یا تامین مالی به چشم میخورد، واژهای که شاید کمتر شنیده باشید یا آن که اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید.
در حقیقت فرایندی که با تامین مالی از سوی موسسات مالی مانند بانکها انجام میشود و منجر به تامین منابع مالی در پروژههایی میشود که برای توسعه و اجرای اهداف و پروژهها و زیرساختهای خود وجوه و منابع مالی کافی در اختیار ندارند.
تنظیم قرارداد فاینانس نوعی از توافقات حقوقی است که در راستای تامین مالی برای یک پروژه یا طرح تجاری و اقتصادی انجام میگردد. قرارداد فاینانس یا تامین مالی در جهت کمک به بسیاری از کسب و کارهایی که در جریان کاری خود منابع و وجوه مالی کافی در اختیار ندارند منعقد میشوند
کاربرد قرارداد فینانس برای این افراد است:
۱_ این قرارداد برای فعالان اقتصادی کاربرد دارد.
۲_ این قرارداد برای واردکنندگان فناوری و تجهیزات سرمایهای از دیگر کشورها با اعتبار صادراتی نیز کاربرد دارد.
۳_ این قرارداد برای توسعه دهندگان زیرساختها برای افزایش تولید و صادرات با توسل به اجرای پروژهها کاربرد دارد.
۴_ این قرارداد برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها به منظور تقویت فضای کسب و کارها نیز کمک میکند.
تنظیم قرارداد طراحی وبسایت چیست؟ برای چه کسانی کاربرد دارد؟
کسب درآمد از طریق ایجاد یک وبسایت و فروش کالا و خدمات، امروز مختص فروشگاههای اینترنتی بزرگ نیست و بسیاری از مردم در وسعت کسبوکارهای خُرد هم به این امر مشغول هستند، اما ساخت و طراحی یک وبسایت اینترنتی کارآمد و با امکانات وسیع، کار سادهای نیست و نیاز به بهرهمندی از متخصصین حوزه کامپیوتر دارد.
به همین خاطر افراد برای طراحی وبسایت با برنامهنویسان مختلفی کار میکنند که در قالب اشخاص حقیقی یا حقوقی، تاسیس و طراحی وبسایت شخصی آنها را برعهده میگیرند. این ارتباط کاری و پروژهای نیازمند تنظیم یک قرارداد دقیق طراحی وبسایت است که طی آن تکالیف مجری (طراح وبسایت) و کارفرما (متقاضی وبسایت) مشخص باشد.
مخاطب قرارداد طراحی وبسایت تمام افرادی هستند که نیازمند خدماتی نظیر وبسایت، نرم افزار یا اپلیکیشن برای کسبوکار خود میباشند از جمله صاحبان پورتالهای تجارت الکترونیک، پورتالهای سازمانی، فروشگاههای مجازی و …
تنظیم قرارداد طراحی و پشتیبانی اپلیکیشن موبایل چیست؟
این قرارداد عموماً به منظور همکاری مابین کارفرما (شخص حقیقی یا حقوقی) با برنامه نویس اپلیکیشن (اعم از فرد یا یک شرکت) تدوین میشود. نامهای دیگر قرارداد طراحی و پشتیبانی اپلیکیشن موبایل عبارت است از: قرارداد برنامه نویسی موبایل برنامه نویسی اندروید و ios قرارداد تولید اپلیکیشن.
مخاطب این قرارداد: استارتاپها، فروشندگان اینترنتی، پایگاههای خبری، شرکتهای متخصص، رستورانهای بزرگ و زنجیرهای و کلیه اشخاصی که ایدهای در ذهن دارند، هستند.
تنظیم قرارداد محرمانگی اطلاعات و کاربرد آن
اصولا قرارداد محرمانگی اطلاعات یکی از توافقها و قراردادهای بسیار مهم و شایع برای صاحبان مشاغل، کسب و کارها و استارتاپهای نوین و تازه نفس است. در هر کسب و کاری اطلاعات مهم و حساسی وجود دارد که محرمانه نگه داشتن این دسته از اطلاعات یکی از حیاتیترین وظایف صاحبان مشاغل و استارتاپها است.
توجه داشته باشید که هرگونه بی توجهی و غفلت شما در این موارد باعث از دست رفتن اطلاعات محرمانه و در نتیجه مورد سوءاستفاده قرار گرفتن خواهد شد؛ بنابراین یکی از بهترین روشهای حفاظت از ایدهها و اطلاعات مهم کسب و کارها انعقاد قرارداد محرمانگی اطلاعات است.
کاربرد قرارداد محرمانگی اطلاعات:
۱_ این قرارداد برای مخترعین، صاحبان طرحهای صنعتی و در مورد علائم تجاری کاربرد دارد و باعث حفاظت از ایدهها و مالکیت فکری میشود.
۲_ این قرارداد در مواردی که در مورد طرحهای مالی، تجاری و بازاریابی تان با افراد متخصص اطلاعاتی را مطرح میکنید کاربرد دارد.
۳_ این قرارداد برای افرادی که ایدههای بازاریابی خود را با سایتها و وبلاگها مطرح میکنند نیز کاربرد دارد.
۴_ صاحبان مشاغل و استارتاپها نیز برای حفاظت از ایدهها و اسراری تجاری و اطلاعات مهم و حساس خود نیز از این قرارداد میتوانند کمک بگیرند.
تنظیم قرارداد بازاریابی چیست؟ برای چه کسانی کاربرد دارد؟
امروزه شکل گیری رقابت قابل توجه میان مشاغل و کسب و کارهای مختلف فضایی دشواری را برای جلب و جذب مشتریان ایجاد کرده است و یکی از بازوان کمکی برای ورود و حضور هرچه قویتر در بازار یک کسب و کار مشخص، بازاریابی است.
در این میان به عنوان کارفرما و صاحب یک کسب و کار توجه داشته باشید که برای تجربه روابط کاری امنتر و مطمئنتر میان خود و بازاریاب باید حتما از قرارداد بازاریابی استفاده کنید و تنظیم آن را جدی بگیرید.
همچنان که شما از توان و پتانسیلهای بازاریاب بهره میبرید و به نوعی بازاریاب به معرفی و رشد سریعتر و شناخته شدن کسب و کار شما کمک میکند در نظر داشته باشید که تنظیم قرارداد با ایشان نیز مشکلات احتمالی را در آینده از بین میبرد.
تنظیم این قرارداد برای همه افرادی که ارائه دهندگان خدمات گوناگون هستند کاربرد دارد، این قرارداد برای افرادی که در فعالیتهای اقتصادی فعال و مشغول هستند، بسیار کاربرد دارد، زیرا اصولا افراد برای رسیدن به نتایج بهتر در فعالیتهای خود بهتر است که از خدمات بازاریابی کمک بگیرند تا بتوانند خدمات و محصولات خود را به طیف گسترده تری از افراد ارائه است.
بنابر این، استفاده از این قرارداد باعث میشود که سوددهی بالاتر و جذب مشتریان بیشتری داشته باشید.
ادامه در قسمت چهارم